Och vi har just varit på kvarnen och köpt glass

Jag tog fram matteböckerna, satte på datorn för lite bakgrundsmusik och fastnade vid bildarkivet på facebook. Tror att de här bilderna är från 6an, nästan exakt 5 år sedan. Jag har på mig min favorittröja, 80-tals örhängen i plast och mina absoluta favoritballerinor som jag bytte 7 gånger för att de gick sönder hela tiden. Det är den första dagen man kan gå utan jacka och vi har just varit på kvarnen och köpt glass. Jag har med mig min mammas 6-megapixel kamera och varannan bild blir suddig för att kameran fokuserar fel. Kommer ihåg den här dagen väldigt väl.Dasha och jag för längesen, men jag minns inte när och var. Kommer du ihåg?7an. Vi har stannat kvar i gympasalen efter skolan för att öva på vår dans till niornas show men istället sätter vi på musik på högsta volym och flummar runt. Skolavslutningen i 6an. Jag har på mig en vit klänning från gina tricot precis som minst tio andra tjejer i skolan också har. Orden ”Rita med krita” har redan där satts ihop till en oslagbar kombination och jag har ingen aning om att den kommer att användas för allt möjligt i framtiden.
Jag hjärta gamla foton, har suttit i timmar nu och bläddrat.

Lämna en kommentar

Filed under Gammalt, Om mig

Kommentera

