Second-hand runda och saker man vill ha

Igår åkte jag och Lisen på en gammal hederlig second-hand runda. Det första som hände var att jag la ögonen på den här kappan på Old Touch. Det är fortfarande den finaste kappan jag någonsin skådat tror jag och passformen… Vi lämnade den och kom tillbaka lite senare, men den fick stanna kvar ändå.

Den här butiken (Epok på Odengatan) hade såå många klänningar och hattar. Och en väldigt pratsam tant till ägare. Lite dyrt var det dock.
Vi gick förbi Café Tranan som poppar upp på Elsa Billgrens blogg med jämna mellanrum.
Lisen hittade sin drömsoffa, men det är lite svårt att frakta hem en soffa när man åker tåg tyvärr. Så den fick stanna på Stockholms Stadsmission.

I Ropsten såg vi årets första vårblommor och besökte bästa Myrorna någonsin.
Man blir rätt matt av shopping efter ett tag. Fast på  ett bra sätt.
Så vi tog en fika på Fåtöljen på Södermalm. Väldigt bra café tycket jag, man får jättestora portioner!
På tåget hem åt vi påskgodis och gick igenom allt vi köpt. Jag spenderade nästan 700 kr (+mat, tåg och fika) vilket kanske inte är så himla bra med tanke på att vi är en vecka in på månaden. Men, men, jag är nöjd och glad för nu har jag nya kläder att hänga i garderoben. Ska visa vad jag köpt sen : )

Lämna en kommentar

Filed under Fyndat, Gammalt är rätt, Second hand, Små äventyr

Kommentera

