i-lands varning

Jag varnar direkt, hoppa över det här om du inte har lust att läsa en lång utredning om i-landsproblem.
Läste just Emily Dahls inlägg och blev bra-upprörd för jag håller verkligen med henne.  Jag tycker om att drömma om saker, både i sömnen och i verkligheten. Nästan alltid målar jag upp ett drömscenario av varenda liten grej jag ska göra i vardagen. Det kan vara en jättemysig fika eller en fantastiskt god kopp thé eller söndagspromenad eller vad som helst. Många tycker nog att det låter dumt för då blir man ju besviken när det inte blir som man tänkt. Men jag blir inte besviken för i de allra flesta fallen blir det väldigt bra alltihopa. Och det är bara för att när jag väl gör de här sakerna, dricker thé, går på promenad eller vad det nu är, så uppskattar jag det, även fast honungen var slut eller om det har börjat regna. Skit samma, det kan bli bra ändå tänker jag.

Det jag vill komma till, är att anledningen till att  min och många andras bloggar nästan bara innehåller fina, vackra och trevliga saker och händelser är att det är ett sätt för mig och för många andra att helt enkelt hålla humöret uppe. Självklart har varenda människa också tråkiga saker som händer varje dag men varför fokusera på det tråkiga när man istället kan fokusera på det mysiga, trevliga och  glada?

Nu sitter jag och funderar på att bara sudda allt det här för jag kan inte alls formulera mig lika bra som Emily Dahl. Såhär skrev hon bland annat:

Man får aldrig förutsätta någonting i livet, så man måste uppskatta det fina man har under tiden. Det kan låta fånigt, men livet är så fruktansvärt skört och kort. Jag har upplevt flera stora sorger och förluster, och mitt liv har inte varit så himla fint eller lyckat heller. Därför får bloggen vara min samlingsplats, min värld, för det vackra och ibland banala, som gör livet lite enklare. Om ni vill dela det vackra med mig, är ingen gladare än jag. 

Lämna en kommentar

Filed under Inspiration, Om mig

Kommentera

