Min artonde födelsedag

Till min 18de födelsedagsfrukost som var i onsdags önskade jag att få äta croisanter med marmelad. Till det fick jag en liten present också, i form av pengar till jeans.
 Jag tog på mig min senapsgula favorit som jag äntligen kände var rätt att använda och kunde inte låta bli att se såhär glad ut.
Efter att ha fått min födelsedagslapp på skåpet (som jag tyvärr inte fick med på bild) gick jag mot gamla stationshuset. Närmare bestämt det Rom-inspirerade cafét som har fantastiskt god lunch.
Jag och Helgi tog en varsin supersmarrig vilt-färslimpa (?).
Jag var tvungen att testa hallon-macaronen också. Den var helt okej, bättre än linnécafét och coffehouse by george i alla fall.
Sen sprang jag iväg till Frida för mina fina vänner hade bakat scones och gjort egen lemoncurd till och med. Så fasligt gott. Det kom inte heller med på bild tyvärr. Men här är i alla fall oxfilén jag fick på peppar peppar sen på kvällen.
Klockan var halv elva men vi hade fortfarande presentöppning och tårtätning kvar! Jag fick bland annat en fotokurs och prickig handkräm.
Även fast det låter som att det enda jag gjorde var att äta mat så var det faktiskt en kanonbra födelsedag. Återkommer med bilder från andra firanden för annars blir det här så långt.

Ha det fint!

Lämna en kommentar

Filed under Födelsedagar, Kostymering, Mat

Kommentera

