Panoramavy och sjutton burkar pizzasallad

Det som jag gillar mest med att ha en iPhone är att den har en okej kamera som man alltid har med sig ifall att man inte har lust att släpa på en riktig. Även fast det inte är toppkvalité på bilderna så minns man ändå de där vanliga dagarna och de vardagliga, men ändå minnesvärda sakerna. Så, här kommer mitt jullov i iPhone-bilder:

Det första jag gjorde när jag blev ensam hemma på lovet var att baka scones. Till mig själv.
Sen kom min klass på besök. Vi beställde pizza och spelade galenpanna. Efter den kvällen hade jag 17 burkar överbliven pizzasallad i kylen.
Samma vecka åt vi pannkaksbrunch. Pannkaka med glass, chokladsås och grädde blev favoritkombinationen.
Jag testade dem här skorna på myrorna. Men köpte de som man ser litegrann där i vänstra hörnet istället.
En annan dag hade jag, Stephanie, Lisen och Johanna myskväll. Först lagade vi jättegod indisk mat, sen åt vi Johannas supergoda ben and jerrys muffins och sen åt vi fancy ostbricka. Gud så mätt man blev. Juste vi spelade sverige-spelet också.
Jag gjorde ett nostalgibesök på den ryska affären i Stockholm.
Och åt en fantastisk vegetarisk buffé på en restaurang där man hade panoramavy över halva Stockholm.
Sen var jag på Fotografiska också och såg bland annat Nick Brandhs underbara lejon. Dagen blev bara ännu bättre när vi sen gick upp till cafét högst upp, där stod nämligen Pontus de Wolfe och spelade finfina skivor.
Och så var det med det lovet!

Lämna en kommentar

Filed under Sammanfattningar

Kommentera

