En dröm som jag hade en gång

Jag bläddrade i ett gammalt anteckningsblock som jag hittade i bokhyllan och hittade detta:

En dröm som jag skrev ner direkt när jag vaknat för att inte glömma. Det står inget datum men det måste ha varit dagarna innan jag skulle börja på gymnasiet.

Så här stod det:

”I ett litet område i Uppsala, så kallat Ekeby, fanns en stor fotbollsplan. Bredvid den, där ekeby bruk ligger nu, stod en skola. En väldigt stor skola, vid namnet Katedral. Den såg exakt ut som den gör på riktigt, bara att den låg i Ekeby nu. Den skolan skulle jag nu börja på. Jag kände mig hemma här. Det var flera andra människor från min gamla klass och från min förra skola. Vissa började i min parallellklass och vissa i en byggnad bredvid där andra ”typer” av skolan fanns. Det fanns t ex Katedral-uven, Kattes grundskola och Kattes friskola. Jag började i ettan på Kattes gymnasium. Jag vet inte vad skillnaden var riktigt.”

Lämna en kommentar

Filed under Gammalt

Kommentera

