Boob-market

Förrförra lördagen var jag och Lisen på vaksala torg loppisen och sålde gamla grejer. Den lördagen var speciell och kallades ”boob-market” därför att platskostnaden gick till bröstcancerfonden. Den lördagen var också otroligt kylig. Jag hade på mig strumpbyxor, strumpor, jeans och feta dr martens och ändå frös jag.
Lisen hade med sig filt som tur var.
Försäljningen gick väl sådär men resten av torgets utbud var det inget fel på. De här loppade jag för 10kr.
 Klockan för en femma och tröjan och koftan för en tia vardera.  Den beiga tjocktröjan som sticker fram i ärmarna köpte jag för värmens skull. Sen köpte jag också en franströja och en jeansjacka som jag redan visat förut. Dessutom fick jag en av Lisens gamla t-shirtar mot en kladdkaka. Inte dåligt alltså!
  Lisen köpte bland annat en fin sjal som matchade hennes outfit och en superfin rosett att ha i håret.

Det slutade i alla fall med att vi shoppade för mer pengar än vad vi sålde för och jag åkte och dumpade alla mina gamla kläder på myrorna på vägen hem. Känns otroligt skönt att bli av med dem.

 

Lämna en kommentar

Filed under Fyndat

Kommentera

