Lista

Har inte gjort listor på åratal. Kanske sen jag startade min första blogg när jag gick i 6an. Eller inte. Så nu är det dags för en lista tycker jag. Den här är tagen från See Emily Play.

Just nu

Längtar jag efter: att flytta hemifrån, inreda en egen lägenhet, gå ut och dansa för att sen komma hem med en bra magkänsla.

Är jag ledsen för: att mina egna tankar äter upp mig så jag orkar inte göra någonting och så börjar jag bli sällskapssjuk tror jag.

Är jag glad för: jag ska lära mig att använda min analoga kamera på onsdag.

Äter jag helst: massor med slask (café genomfartens skapelse med kladdkaksbitar, glass och grädde i ett glas).

Ser jag fram emot: den 8 november då jag och Lisen ska på Fleet Foxes.

Är det finaste jag vet: kvällsfika med underbara vänner.

Läser jag: Papillon – Räddningens öar med Henri Charriére. Jag har läst cirka femton sidor sen skolan satte igång…

Är jag galet stressad: över fysik och kemiprov och över skolarbete i största allmänhet.

Lyssnar jag på: Toner för hösten

Drömmer jag om: att resa till exempelvis Venedig med ett knippe fint folk i sommar.

Blir jag nostalgisk av: att tänka på hösten för exakt ett år sedan. Och av att lyssna på Norah Jones eller mumford  & sons.

Lämna en kommentar

Filed under Random

Kommentera

