Den snälla försäljaren i Gävle

Efter att ha suttit vid blocket en hel dag och ringt till minst tjugo personer som sagt ‘tyvärr, den är såld’, far jag till Gävle.
För mig har Gävle alltid bara varit en stad som ligger hyfsat nära Uppsala och inget mer. Men den är ju faktiskt rätt så mysig.
Det finns till exempel glada, gula djur med seriefigurer på utplacerade i stan.
Och så fanns det en Carlings som hade fina sjömanshattar till halva priset.
Pastasallad på Coffehouse by Georg visade sig vara ett riktigt bra val.
Helgi tog fram sin fina mac för att jobba lite medan jag kommunicerade med en väldigt snäll person.
Vi spionerade också på ett par som vi bestämde var på sin första dejt och gissade oss till vad de tänkte och pratade om. Så fort de hade gått var fåglarna där för att bada i vaniljsåsen.
Och så var det äntligen dags att möta upp den snälla försäljaren. Så från och med den dagen har jag en iPhone 4. Det har gått drygt två månader och det är utan tvekan den bästa mobilen jag har haft hittills.

Lämna en kommentar

Filed under Små äventyr

Kommentera

