En sommardag i staden

I onsdags var jag ledig från jobbet så Helgi och jag bestämde oss för att cykla ner till stan och ta en lunch.
Så vi satte oss vid ån med en varsin baguette. Min var med brieost och salami.
På den lilla tiden vi satt och åt lunch hade vi hunnit smälta i solen. Så vi bestämde oss för att fly till Upplands museet.
Där fanns det massvis med gamla saker som till exempel franska böcker.
Och gamla huvudbonader.
Jag läste om min gamla skola,
 och om andra hus i Uppsala.
I taket hängde gamla cyklar och ur högtalarna hördes körsång.
Sen fick man titta på olika ölflaskor som fanns  förr i tiden i Sverige.
Och Punsch flaskor också. Med Strindberg vid sin sida.
När vi skulle gå ut såg vi en samling av olika fina koppar i svensk design. Jag ville ha varenda en.
Sen tog vi en glass med Polka och Exotiska frukter (vilket var förvånansvärt gott i kombination) och cyklade hem.
En fin onsdag blev det alltså.

Lämna en kommentar

Filed under Små äventyr

Kommentera

