Göteborg dag 2

Medan Helgi satte sig vid datorn för att avsluta lite jobb sprang jag iväg for att köpa frukost. Här avnjuts den på en solig balkong.

Vi satt på stans mysigaste innegård.  Där alla balkonger hade sin egna lilla  inredning.
Efter en snabb tripp till emmaus var det äntligen dags för festival.
Överraskande bra var Paulo Nutini. Något annat överraskande var också hans utseende. Helt annorlunda än vad jag hade tänkt mig.
  Bright Eyes. Killens röst är helt otrolig.
Efter en hel dag med massa fina artister, dyr mat och mycket solsken började publiken samlas inför Coldplay.
Och till slut, när man nästan höll på att svimma av värme bland tusentals människor, kom de. Och de var precis så bra som man hade väntat sig.
Fjärilskonfettit var med.
Och stora ballonger i olika färger studsade runt i publikhavet.
Det enda jag har att klaga på var att de avslutade med den nysläppta singeln Every Teardrop Is A Waterfall som inte alls faller mig i smaken. Annars var det utmärkt.

 

Lämna en kommentar

Filed under Resor

Kommentera

