Underliga påhitt

För drygt en månad sen gjorde jag något underligt. Jag var jag på älgsafari. Och det var underligt kul.
Man satt på en lång bänk som kördes ut en bit med en truck.
Så kom det fram en älg efter en annan för att bli tittad på av människor och få sin dagliga pellets.
Ibland kom de så nära att man fick klappa deras varma mjuka horn och sträva päls.
Sen fanns det en humoristisk guide med såklart. Det var väldigt underligt och trevligt att se dessa enorma djur så himla nära.
Sedan åkte vi hem för att fira min pappas sambo.

Mot kvällen cyklade jag ner på stan för att möta upp min alldeles egna Älg.

Och så gick vi till Reginateatern för att se på De Visa. De var som alltid hur duktiga som helst.

Lämna en kommentar

Filed under Små äventyr

Kommentera

