Valborg med smockade parker och sjömanskavajer

Kan inte fatta att jag redan skriver om Valborg. Men det gör jag i alla fall och valborg började såhär:
Jag och Helgi cyklade ut till en liten brygga en bit ifrån stan för att äta champangefrukost med jordgubbar. Där satt vi och myste medan båtarna seglade förbi, Helgi fin i marinblå tröja.
Och jag i min nya byxdress från Beyond retro. Bilden är dock tagen på en trött Rita imorse.
Efter att ha lyssnat på vårsånger, letat efter folk i en smockfull stad satte vi oss ner för att äta lunch i Engelska parken. Där satt många med rutiga skjortor.
Och Helgi hade på sig sin nya sjömanskavaj med tjusiga knappar.
Jag kunde inte låta bli att ta kort på denna enligt mig våriga färgkombination.
Sen blev det kallt så kameran fick stanna i ryggsäcken större delen av dagen.  Den sista bilden vart på hamburgaren som förtärades på en kall brygga, under en filt. Önskar att Uppsala var såhär varje kväll. Lite varmare bara.

Lämna en kommentar

Filed under Små äventyr

Kommentera

