Jordglobar och vinröda hästar

När jag hälsade på min farmor och farfar i julas tog jag lite bilder på deras fina lägenhet. Så nu tänkte jag att det var lagom dags att slänga upp dem.
Skärbrädor och slevar i olika mönster. Ko-brickan har de fått av mig för x antal år sen.

Köksdörren har något fruktliknande på.

Brödkorg med handmålade blommor och påfåglar.

På hatthyllan ligger pälsmössor och hattar.

Lampan har vinröda hästar på sig.

En jordglob som man kan snurra på och sen peka på ett ställe som man skulle vilja åka till.

Uråldrig golvlampa som numera pryds av ett par hörlurar (?).

Snett bakom granen kikar det fram en glasveranda.

Här finns en ananas planterad. Ifall att den skulle få för sig att tycka om det ryska klimatet.

På somrarna brukar det vara som en djungel här inne. Men på vintern är det lite tomt så rummet används som ett extra kylskåp istället.

Och till sist har vi denna underliga egenodlade pumpan.

Lämna en kommentar

Filed under Inspiration

Kommentera

